Algemeen: 20 juni 2013 Gemeente Hollands Kroon werkt aan 'Dienstverlening op maat'

Gemeente Hollands Kroon logoBron: Gemeente Hollands Kroon - Gemeente Hollands Kroon vindt het belangrijk dat haar producten en diensten aansluiten op de (toekomstige) wensen en behoeftes van haar inwoners en instanties. Vandaar dat het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om de 'Visie op dienstverlening' vast te stellen.

Digitaal, tenzij

Het college wil namelijk toe naar de beste vorm van dienstverlening voor elke gemeentelijke dienst of product. Wethouder Bijlstra: "Voor veel van onze diensten en producten is dit het digitale kanaal. Door steeds meer via onze digitale kanalen beschikbaar te stellen kan iedereen vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week gemeentelijke zaken zelf regelen".

Maatwerk

Het grootste deel van de gemeentelijke dienstverlening kan gedigitaliseerd worden. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld in situaties waarbij de juiste beslissing alleen genomen kan worden na bezoek van de locatie of omdat persoonlijke contact verplicht is. Bijlstra: "We werken dus toe naar een vorm van 'maatwerk', waarbij het product of de dienst de manier van dienstverlening bepaalt".

Planning

Door het vaststellen van de visie op dienstverlening verandert er op de korte termijn niets. Het is namelijk een uitgangspunt waarmee de gemeentelijke organisatie nu aan de slag gaat. Deze vorm van dienstverlening wordt dus geleidelijk ingevoerd en geëvalueerd, rekening houdend met de reacties en ervaringen van onze inwoners en instanties.

Nieuws

Aanmelden

NoordTopics

Gesponsorde koppelingen

GALJOEN
Galjoen is een bedrijf gespecialiseerd in de markt van beroeps- en promotie-kleding met de nadruk op kwaliteit, veiligheid en draagcomfort. Productontwikkeling: Brandwerend Reddings / Overlevings Pak, Waadpak brandweer.
www.galjoen.nl

Informatiezuilen
Numaco: Installatie en levering van gevel- en informatiezuilen op maat, diz dealer
www.numaco.nl