Algemeen: 09 juli 2015 Den Helder en Texel: één backoffice voor zorg

Gemeente Den Helder logoBron: Gemeente Den Helder - Den Helder en Texel slaan de handen ineen in de uitvoering van financieel-administratieve taken op het gebied van het sociaal domein. Dit gebeurt uit het oogpunt van efficiency, risicospreiding en de geografische ligging. Daarbij staat voorop dat de inwoners van beide gemeenten goed en duurzaam worden geholpen.

Doordat gemeenten per januari 2015 nieuwe taken hebben gekregen als jeugdzorg, participatiewet en wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) -samen het sociaal domein genaamd- stijgt de druk op de financieel-administratieve uitvoering (backoffice) voor gemeenten. In de backoffice wordt de zorg administratief en financieel afgehandeld en wordt waar nodig het Sociaal Team Texel ondersteund.

Inwoners van Texel zullen met de backoffice niet direct in aanraking komen.

Door samenwerking van Den Helder en Texel wordt de dienstverlening naar inwoners beter gewaarborgd. Den Helder neemt daarbij haar verantwoordelijkheid als centrumgemeente.

Met een effectieve en efficiënte uitvoering van de financieel-administratieve taken door één uitvoeringsorganisatie in plaats van twee, kunnen kosten op termijn worden verminderd.

Nieuws

Aanmelden

NoordTopics

Gesponsorde koppelingen

GALJOEN
Galjoen is een bedrijf gespecialiseerd in de markt van beroeps- en promotie-kleding met de nadruk op kwaliteit, veiligheid en draagcomfort. Productontwikkeling: Brandwerend Reddings / Overlevings Pak, Waadpak brandweer.
www.galjoen.nl

Informatiezuilen
Numaco: Installatie en levering van gevel- en informatiezuilen op maat, diz dealer
www.numaco.nl