Deze website maakt gebruik van Google Adsense - zie onze Privacyverklaring

Verkeer & Vervoer: 24 augustus 2011 Verkeersvisie kern Anna Paulowna

Ontwikkelingen in het verleden hebben invloed gehad op het verkeersbeeld binnen de gemeente Anna Paulowna. Daarnaast zijn toekomstige ruimtelijke ontwikkelingen zoals Elshof-Zuid en het Centrumgebied van invloed op het verkeer. Ook verkeerskundige ontwikkelingen zoals een duurzaam veilige inrichting van de diverse woonwijken en de groeiende belasting van het bovenliggende provinciale wegennet zijn eveneens aanleiding geweest om het wegencategoriseringsplan uit 1999 te herzien. Deze update heeft geleid tot de verkeersvisie kern Anna Paulowna.

Het opstellen van een verkeersvisie geeft een houvast en een leidraad bij ontwikkelingen. Er kan sturing worden gegeven op verkeerskundige aspecten die de ontwikkelingen met zich mee brengen.

Wijzigingen

In het plan uit 1999 stond de wens om, op enkele wegen na, alle wegen als 30 kilometer per uur wegen in te richten. Echter in de nieuwe visie worden wijkontsluitingswegen gedefinieerd, waarbij de huidige 50 kilometer per uur blijft gehandhaafd. Aanleiding daartoe is dat de politiek geen grote investeringen heeft willen doen in het herinrichten van de huidige 50 kilometer wegen naar 30 kilometer per uur. Ongevallencijfers ondersteunen deze gedachtegang. Bovendien is gebleken dat het ook niet wenselijk is om de nu als wijkontsluitingsweg gedefinieerde wegen als 30 kilometerzone in te richten. Het belangrijkste argument hierbij is de bereikbaarheid voor hulpverleners. Bij een 30 kilometer inrichting, met bijbehorende snelheidsremmers, komen de aanrijtijden in gevaar.

Geschetst beeld

De verkeersvisie kern Anna Paulowna schetst slechts een beeld van een toekomstige inrichting. Alle ruimtelijke ontwikkelingen maar ook herinrichtingsplannen en herstraatprojecten worden aan de visie getoetst. De eventuele plannen voor herinrichting worden stuk voor stuk via de voorjaarsnota(s) aan de politiek voorgelegd, omdat er in de beheersbegroting geen ruimte is om wegen anders in te richten.

De verkeersvisie wordt op 19 september 2011 behandeld in de raadsvergadering. Na vaststelling is de visie op de website www.annapaulowna.nl te raadplegen. (Bron: Gemeente Anna Paulowna)

Nieuws

NoordTopics

Gesponsorde koppelingen

Noord-Hollandpad
Het Noord-Hollandpad is een langeafstandswandelpad langs water, duinen, schapen, bloembollen, historische dorpen, molens, gemalen, boerenlandpaden, dijken, slootjes, trekpontjes en heide. Eigenlijk alles wat Nederland zo bijzonder maakt. De hoofdroute is 284 km lang en verdeeld in 16 etappes vari√ęrend van 10 tot 25 km. noordhollandpad.nl

WandelNetwerk Noord-Holland
Ook bij jou om de hoek hebben we de leukste routes geselecteerd, door mooie landschappen, lintdorpen en natuurgebieden, over boerenlandpaden, eeuwenoude dijken en langs historische locaties. En nog mooier: jaarlijks worden er nieuwe routes toegevoegd. Zo biedt Wandelnetwerk in Noord-Holland steeds meer mogelijkheden voor een gezonde, sportieve en interessante wandeling in het prachtige Noord-Holland! wandelnetwerknoordholland.nl